Întrebări, sugestii, propuneri, soluţii

Vă rugăm să ne comunicaţi opinia dumneavoastră cu privire la modalitatea în care portalul EMAP poate fi îmbunătăţit precum şi eventuale disfuncţionalităţi în exploatare.

Vă mulţumim.


#48 am o problema cu asignarea de permisiuni pe institutii:

Vă rugăm folosiţi browser-ul Mozilla Firefox.

#47 Datele statistice, de exemplu numărul de hotărâri pronunţate în materia arestării preventive, numărul celor respinse, ori al celor admise în parte, sunt date de interes public? Se pot lua din EMAP în interesul unui studiu ştiinţific?

DA. Informaţiile pot fi utilizate în scopul precizat.

#46 Avand in vedere ca nu s-a primit o adresa privind concursul de admitere la SNG din 26 aprilie 2015 va rugam sa ne comunicati daca daza de date electronica se inainteaza la aceleasi adrese ca anul trecut.

După finalizarea operaţiilor de procesare cereri şi verificare dosare, acţionaţi butonul Export .xls (sau .xlsx), salvaţi fişierul pe calculatorul dumneavoastră şi asiguraţi trimiterea acestuia pe adresa de e-mail: helpdesk@csm1909.ro

#45 Este posibilă accesarea programului legislativ prin intermediul emap si de pe un calculator personal?

În prezent portalul EMAP nu permite accesarea aplicaţiei de legislaţie din afara reţelei WAN a MJ. Prin urmare, daca utilizaţi un calculator personal care nu se afla în reţeaua instituţiei dumneavoastră, nu puteţi accesa programul legislativ.

#44 De ce nu se poate permite accesul prin intermediul acestui serviciu la sistemul ecris al fiecarei instante din tara?
Aplicaţia ECRIS de la fiecare instanţă poate fi accesata prin intermediul EMAP, în situaţia în care se acordă drepturile de acces corespunzătoare de către instanţă.
#29 Consider că orice grefier trebuie să aibă acces la portalul eMAP (exemplu situaţia solicitată de CSM prin Inspecţia Judiciară nr. 1805/IJ/1447/SIJ/2011 - termen 26.08.2011) şi la internet nerestricţionat aşa cum prevede CIM.

Orice grefier poate avea acces in EMAP. Contactati specialistul IT din cadrul instantei dumneavoastra pentru a va crea contul si a va acorda drepturile corespunzatoare. In privinta internetului nerestrictionat cred ca sunt necesare discutii la nivelul instantei dumneavoastra.

 
#15 Vă rog să-mi transmiteţi câte caractere sunt disponibile pentru câmpul parolă a contului ecris_cdms_reader din interfaţa Setări Ecris deoarece la instanţele la care activez aceasta are mai mult de 20 de caractere şi nu aş dori să aduc modificări.
Puteti introduce pana la 8000 de caractere la parola pentru contul de acces la baza de date ECRIS.
Observatii şi recomandări:
- Utilizaţi unui cont cu drepturi limitate. Decizia de a folosi, pentru aceste raportari, un cont cu mai multe drepturi va apartine. La fel şi răspunderea.
- Evitaţi pe cât posibil utilizarea contului ecris_cdms_reader, dacă nu s-au depus eforturile necesare pentru protejarea lui.
- Pentru a asigura un plus de securitate, configurati firewall-ul (cel puţin cel de windows) pentru a limita accesul la serverul ECRIS. Serverul EMAP are IP-ul 10.1.40.18. Prin urmare, dacă doriţi o limitare a accesului la portul 1433 doar pentru acest IP, puteţi face acest lucru.

#12 Am observat ca adresa IP a serverului unde rulează aplicaţia ECRIS nu e corectă. De asemenea, nici datele de contact care apar pe prima pagină a portalului nu sunt corecte. Cum pot actualiza aceste informaţii?
Pentru actualizarea datelor de contact şi a adresei URL de acces la aplicaţia ECRIS, se utilizează din partea dreaptă sus Administrare portal - Date instituţie - meniurile General respectiv Setări ECRIS.
#11 Cum pot recupera parola de la EMAP?
Pentru recuperarea parolei se accesează meniul Ţi-ai uitat parola? situat sub căsuţa cu parola şi se urmează paşii indicaţi.
#10 Anumiţi magistraţi şi-au exprimat dorinţa să îşi actualizeze propriile informaţii în portalul EMAP (informaţii generale, specializări, cursuri etc). Cum pot avea acces la propriile informaţii. Este nevoie să solicităm către CSM crearea de conturi dedicate? Putem să le dăm contul nostru de acces, dar asta ridică riscuri de securitate!!?
Aveţi posibilitatea să creaţi conturi utilizatorilor din cadrul instituţiilor pe care le gestionaţi utilizând Administrare portal - Personal.
Datele de acces vor fi transmise pe adresele de mail menţionate. Recomandarea noastră este folosirea opţiunii Generează parolă din raţiuni de securitate.
 
ATENŢIE: Înainte de crearea unui cont este necesară crearea unei semnături - Meniul Setări - General - Semnătură
 
Prin intermediul acestei interfeţe aveţi posibilitatea actualizării datelor utilizatorilor, atât modificarea datelor existente în baza de date, cât şi adăugarea de noi utilizatori.
 
Odată conectaţi în aplicaţie, utilizatorii pot să îşi actualizeze propriile informaţii utilizând butonul Informaţii profil din colţul din dreapta, sus.
 
Observaţii:
La adăugarea unui nou utilizator câmpul CNP este obligatoriu.
#9 În cazul în care un magistrat este în concediu de maternitate, ce fac? (nu găsesc o variantă prin care să actualizez aceste date). Pot alege la Activ în funcţie - opţiunea "Inactiv" iar la mod ieşire din sistem "alta modalitate"? Este bine să actualizez datele cu mod ieşire din sistem "Suspendat" şi activ în funcţie "Inactiv" dacă acest lucru s-a întamplat?
Concediul de maternitate este o suspendare a raporturilor de serviciu dar nu o suspendare din funcţie în sensul Legii nr. 303/2004.
Prin urmare nu veti actualiza datele în sensul ieşirii din sistem.
Până la implementarea în EMAP a posibiltăţii de a stabili faptul că un magistrat este în concediu de maternitate, nu se vor actualiza datele.
#8 Cum actualizez baza de date pentru a reflecta modificările care apar ca urmare a mişcărilor de personal. Spre exemplu, cum procedez când un magistrat s-a pensionat (decedat) sau s-a mutat la o altă instanţă/parchet prin detaşare sau transfer.
Pentru actualizarea datelor unui magistrat se procedează în felul următor, funcţie de situaţiile apărute:
Posibile situaţii:
1. Încercaţi să identificaţi un magistrat de la instanţa/parchetul dumneavoastră, dar nu îl găsiţi în listă.
Soluţie:
- Se accesează Evid - Magistraţi - Actualizare date
- Se introduce CNP-ul magistratului [atenţie la introducerea acestei informaţii]. După ieşirea din căsuţa cu CNP, pot apărea 2 situaţii:
    a) magistratul se află în baza de date, dar la Instituţia actuală figurează o altă instituţie. În această situaţie menţionaţi Instituţia actuală ca fiind instituţia dumneavoastră, iar Instituţia anterioară - instituţia de unde a sosit la dumneavoastră
    b) magistratul nu se află în baza de date. În această situaţie se introduc toate datele (a nu se omite opţiunea de Activ în funcţie) şi se apasă butonul Salvează. Efectul va fi adăugarea magistratului în baza de date.
 
2) Magistratul este in baza de data la Instanta/Parchet-ul dumneavoastră si s-a mutat la Instanta/Parchetul Y.
Soluţie: Se accezează detaliile magistratului (Detalii) - rubrica Informaţii Generale şi se apasă pe Schimbă instituţia. Efectul este activarea posibilităţii de a stabili o altă instituţie pentru magistrat. Odată aleasă noua instituţie, magistratul va fi mutat din gestiunea dumneavoastră în gestiunea instanţei/parchetului destinaţie
Aici apar 2 situaţii:
a) Se cunoaşte destinaţia. În această situaţie se alege instanta/parchetul destinaţie
b) Nu se cunoaşte destinaţia, dar se cunoaşte faptul că se află încă în sistem. În această situaţie, se alege opţiunea Necunoscut
(Observaţie: Operaţia se poate realiza şi din meniul Evid - Magistraţi - Actualizare date)
 
3. Magistratul figurează la instanţa/parchetul dumneavoastră dar nu mai este activ în funcţie ca urmare a unor situaţii specifice (pensionare, suspendare, ieşire din sistem la cerere, deces, etc)
Soluţie:
- Se accesează Evid - Magistraţi - Actualizare date
- Se introduce CNP-ul magistratului. Se menţionează situaţia la rubrica Mod ieşire din sistem, se debifează opţiunea Activ în funcţie şi se apasă butonul Salvează.
#5 Este suficientă completarea online a chestionarelor sau mai trebuie să trimitem şi în altă formă?
Completarea online a chestionarului este suficientă.
Nu mai este necesară transmiterea într-o altă formă. Răspunsurile la chestionar se centralizează automat.
#4 De ce merge greu EMAP când doresc să efectuez accesarea şi actualizarea informaţiilor?
Posibile cauze:
1. Proxy-ul este activat
Soluţie: încercaţi dezactivare proxy pe perioada cât lucraţi în EMAP sau faceţi bypass pe adresa 10.1.40.18;
 
2. Conexiunea WAN este foarte lentă
Soluţie: din meniul Start - Run lansaţi comanda ping 10.1.40.18 -t şi vedeţi dacă sunt întreruperi pe reţea;
 
3. Foarte mulţi utilizatori conectaţi în acelaşi timp
Soluţie: deşi echipamentele folosite pentru gestionarea portalului sunt performante, modulele software nu au fost supuse unui proces extrem de amănunţit de evaluare a performanţelor.
Prin urmare, încercaţi să vă conectaţi la portalul EMAP puţin mai târziu.

 

#3 La accesarea chestionarului, link-ul face trimitere catre o pagină Google pe care nu o putem accesa din WAN. Ce este de făcut?
Accesul aplicaţiei EMAP de către instanţe se face prin
- http://10.1.40.18/emapdin reţeaua WAN (intranet)
http://emap.csm1909.rodin internet
Chestionarul nu este integrat în portalul EMAP ci în platforma Google Apps (documente - form) - se observă platforma la finele chestionarului. Prin urmare, accesarea acestui chestionar din WAN (fără acces la internet) nu este posibilă.
Pentru a putea accesa chestionarul, este necesar ca link-ul specific chestionarului să fie accesat de pe un calculator cu acces la internet.
#2 După actualizarea datelor contului din meniul Setări, mai exact adresa de email, nu mă mai pot conecta în EMAP.
Atenţie. Actualizarea adresei de e-mail din Setări determină modificărea automată a contului.
Prin urmare contul va fi adresa de mail folosită în meniul Setări.
#1 Cum pot schimba parola contului?
Schimbarea parolei se poate realiza prin utilizarea meniului:
Setări - Cont - Schimbare parolă